naivitate si prostie

am trait odata,demult,intr-o ceasca de cafea.
imi era tot timpul frig,si sete.visam soareke.il visam cu atata ardoare incat ma dureau ochii.mi-l imaginam in fata ochilor.incepusem sa joc si treatru : ma credeam la o terasa in oras,pe marginea unui lac,si el imi batea nervos in privire.imi cuatam ochelarii de soare prin geanta,tafnoasa,inganandu-i razele; imi suflam bretonul de peste ochi cu oftaturi puternice ce atrageau privirile curioase ale domnilor eleganti si ale tarfelor lor : ce ai fata de ce ofetezi? ma intrebau ele… si eu le raspundeam pedanta : ma inoportuneaza soarele ! vorbeam eu si tot eu imi raspundeam pe tonuri mai pitigaiate,altele mai sobre…doar soarele-mi lipsea din peisaj….

apoi intr-o zi m-a auzit domnul fat frumos.era imbracat la fel ca in piesa mea de teatru.avea vocea calda si serioasa.avea privirea blanda si mana moale. mi-a zis,atunci,ca nu e frumos ca domnisoarele sa-si piarda vremea in cescute…de cafea. eram domnisoara ,da,da da!!! ce fericire sa fiu domnisoara…..de atunci traiesc intr-o camera alba cu ganduri multe.scena e departe.. nici teatru nu mai joc..nu mai am cu cine.acum vorbesc cu domnul….imi povesteste multe….. odata mi-a aratat o piatra …. de chihlimbar.mi-a zis ca a luat-o din soare.

dar e iarna afara! am strigat inciudata! ma minti..ma minti ….
si am fugit ……

****
acum beau cafea la o terasa prin oras… soarele imi sta pe umar,batran ca si mine.rasufla greu si maraie la oameni.e singurul meu prieten si caine de paza.

Lasă un răspuns

