din calatorii : transfagarasanu

aerul rece musca flamand din carnea mea. tremura pana si sufletul in mine desi ochii mi se bucurauu puternic de panorama pe care o banuiau in spatele cetii.cine ar fi crezut ca un tunel de cateva sute de metrii poate dezbina atat de brusc soarele de pamant?

transfagarasanul e o minune dumnezeiasca.dar caii,mai ales caii care s-au saturat de zbenguiala se alinta lenes prin fata automobilelor si se uita a lehamite la tine tinandu-si fruntea sus si nechezand a plictis stiind ca tot regatul de serpuiri de ape si de brazi e a lor sunt adevarata comoara a acestui drum suprapus oricraui vis de inaltime neatins.

daca nu treci macar odata pe aici o viata de om cu toate bucuriile ei e pustie.crede-ma pe cuvant.nu te mint. incolacirile muntilor,glumele lor cu talc-pe care il aflii ulterior  si in fata caruia nu poti decat sa razi pe infundate- fac sa se adevereasca zicala ca se intalneste munte cu munte,daramite om cu om. ei bine … lumina de la  capatul tunelui de cateva sute de metri care separa regatul de ardeal credeam ca se anunta stralucitoare,dar ne-a intampinat confuza,in plina ceata. soarele parjolitor ar fi fost o senzatie dintr-o dimineata confuza,mahmura daca nu ar fi stat marturie rochita usoara de matase ce mi se lipise socant de umeda pe piele. ardealul ne intampina cu nori.multi multi nori.pentru prima data in viata mea eram cu picioarele pe pamant si cu capul in nori.

nicio senzatie extrema nu cred ca mi-ar putea inlocui emotiile din acea zi.nicaieri nu cred ca am simtit mai puternic hazul lui Dumnezeu,puterea si vointa lui,tare ca un munte. sa poti opri o lume de alta,dar sa permiti oamenilor sa se balanseze intre ele ca adevaratii calatori in timp.

la balea lac era zapada,iar acul vidraru ii primea pe cei infierbantati in dansul fluturelui innot.

e frumoasa romania mea.pacat ca nu au toti romanii au ochii mei sa mi-o vada cat de mandra mii.

Lasă un răspuns

