partea a IV-a

Unchiul meu preferat din toate timpurile sedea comod pe marginea buzei de sus a lampadarului pentru ca,se stie,lui ii e frig mereu,caci vine de departe,hat de la Polul Nord.In mana stanga descanta un pahar de wiskey,gandindu-se daca sa-l dea peste cap sau sa-l soarba domneste.

Cu mainile la spate il analizam pe sub sprancene. Mi-l aminteam altfel :intr-un costum de arlechin,gri –maroniu cu o suba groasa pe spate si slab ca acul ce-l cauti in carul cu fan.Acum mai pusese ceva pe el,castigand nu numai bani de-a lungul timpului ci si kilograme in plus.Costumul Armani tipa de-a binelea pe el dar el parerea sa nu-l bage In seama, atentia lui totala fiind concentrata pe lichioarea de culoarea chihlimbarului si pe trabucul cubanez. Dar nu si-a schimbat numele,tot Mos Craciun isi zice.cadourile de la el sunt cele mai reusite din toate cele primate peste an. El nu numai ca stie ce-mi doresc,dar si intelege.

Dar cu cat zambetul meu e mai ;larg al lui e tot mai beat si mai trist….

Il mangai pe barba nerasa fara sa spun nimic. Isi ridica privirea oarba si –mi spune fara sa ma vada…. De maine nu va mai fi Craciun.In seara asta suntem la priveghiul lui.Noi il inmormantam.

N-am putut sa mimez intrebarea de ce.Am facut,doar ochii mari.Si am ramas in asteptare..

-Nu tsii? Cand zanele au facut bal mascat prin matasea cearceafurilor tale a inceput sfarsitul.Nimeni nu mai lucreaza in camarutele sufletelor.S-au tras obloanele peste tot.Intreaga lume magica e intr-o petrecere continua de atunci.E o intreaga sarbatoare in nefiintare. Si o intreaga pustiire in oameni.Fara stralucirea interioara omul e doar un motor de sange si carne. Va fi ca atunci cand tac viorile si sunetul lor e mai ascutit ca niciodata.
Si eu am sa mor. ….

Lasa fata in pace,nu mai mintii! Au strigat zanele imbufnate!
Cea mai mica dintre ele, m-a privit ingrijorata . – Nu va muri nimeni..

Lasă un răspuns

